Урок 2 - Основи повороту

Підйом по схилу з пристебнуті ногою Перш ніж відправитися на схил, послухай, як підніматися по схилу. Зовсім не обов'язково щоразу отстегивают передню ногу. Тим більше, що забиратиметься дуже високо ти поки не збираєшся. Просто крокуй наверх приставні кроком. Крок вільної ногою вгору - приставний крок дошкою. Врубайся кантом у сніг, якщо він жорсткий. Не дуже зручно? Зате сідло не мерзне, і вдосконалюється почуття канта. Вот.

Пряме ковзання на пологом узвозі

Добрався до схилу? Він дійсно пологий? Спустіть (або Порушся) пішки да точки, спуск з якою тебе не лякає (або майже не лякає). Посмотри вниз по схилу - достатній Чи викотили для зупинки, чи немає там чого-небудь занадто великого і твердого. Зверни увагу, що схил повинен бути прямим, без вираженого зниження в яку-небудь одну сторону. Справа в тому, що дошка, плоско лежить на снігу, прагне вниз по лінії найбільшого ухилу - так назаваемой лінії схилу. Якщо схил, наприклад, знижується в бік розташованої праворуч діброви крутіше, ніж у бік що знаходиться ліворуч споруджуваного будинку турбази - на арматуру ти точно не напорешься. Ти врежешься в дуб.

Прістегні передню ногу, прийми правильну стійку та приготуйся здійснити перший в твоєму житті спуск на дошці. Направ дошку вниз по схилу. Якщо ти займаєшся один, дошка може вирушити в дорогу, коли ти ще не готовий. Щоб цього не сталося, відразу ж після того, як розгорнув дошку до схилу, поставь задню ногу безпосередньо перед заднім кріпленням так, щоб носок черевика звисали з краю дошки. Це буде твій гальмо. Як тільки збереш з духом, задвінь ногу на дошку повністю, притиснувши її впритул до задньому кріпленню - це допоможе тобі в деякій мірі контролювати дошку і задньою ногою. Залишайся в центральній стійці, не напружує, просто насолоджуйся своїм першим спуском. Не намагався повертати, гальмувати або ще як-то змінювати положення дошки. НЕ відхиляються назад! Дошка повинна рухатися прямо і плоско лежати на снігу. Дождись повної зупинки внизу. Отстегивают і йди нагору. Тепер твоя задача - повторити цю вправу кілька разів, збільшуючи по мірі набуття впевненості висоту узвозу. Через деякий час цю вправу здасться тобі занадто легким - значить, пора переходити до повороту.

J-повороти

Ця вправа є подводящім до основних рухів сноубордиста, тобто повороту з використанням Кану. Треба зауважити, що катання на дошці на увазі як можна менше використання плоского ведення. Чіткий і однозначний контроль дошки можливий тільки за допомогою канта. Виняток становить тільки рух в глибокій Цілині.

Але зараз твоя задача лише відчути, яким чином працюють канти дошки. Начинай так само, як і в попередньому вправі. Єдина відмінність полягає в тому, що тобі пора забратися трохи вище і поїхати трохи швидше. Рівновагу у повороті залежить від швидкості, та й механікові повороту навряд чи можна відчути на швидкості меншою, ніж швидкість небыстрого бігу.

Отже, ти розганятися у вже звичному плоскому веденні дошки. Твої ноги прісогнути, спина пряма, ти бачиш свої руки. Бачиш, але не дивишся на них! Тим більше не дивишся на ноги або під ноги. Дивитися туди, куди хочеш їхати - загальне правило для їзди не тільки на сноуборді. Дивись вперед!

Коли схил почне виполажіваться, приступали до повороту. Нехай для початку це буде поворот у бік мисков твоїх черевиків (ми навмисне не будемо плутати тебе специфічною термінологією, якщо цікавишся, ніж фронтсайд відрізняється від бексайда - відвідай відповідний розділ нашого сайту). Начинай натискати на дошку миском свого переднього черевика. Цей рух дозволить тобі перенести вагу, що припадають на передню ногу, на кант дошки. Дуже важливим є правильна стійка. Якщо ти відхилився назад, то твоя передня нога розвантажено, і про ефективному продавлювання канта можна забути. Одночасно з дією ніг Переведи погляд у бік повороту. Це все! Дошка почне повертати. Коли почувствуешь це її рух, нагрузив рівномірно шкарпетки передній і задній ноги і придивись акуратним поворотом. Стежить за тим, щоб зусилля на мисках було постійним. Якщо ти не будеш задавлівать передній кант, дошка негайно встане плоско, а оскільки вона вже відхилився на певний кут від лінії схилу, ти негайно "поймаешь" задній кант і долучився п'ятий точкою. Дождись повної зупинки дошки. Оглянись, посмотри на свій слід. Якщо все вийшло, ти здогадатися, чому це вправу так називається. Тепер дуй нагору, повторение - мать учения.

Спробуй тепер аналогічні повороти на іншому кант. Принцип, природно, той же, тільки задавлівать ти будеш пятки, теж починаючи з передньою. Зазвичай новачки по-різному справляються з поворотами на різних кант. Кому-то легше дається передній, а задній ніяк не катит, у кого-то все навпаки. Це не важливо - в кінці кінців все вийде. Поступово збільшувати швидкість. Спробуй повернути на нахилом ділянці.

Важливе зауваження: іноді можна чути рекомендації для початківців користуватися для введення дошки в віраж розворот в ту ж сторону торс. Дійсно, так змусити дошку повернути ще легше - за рахунок поперечного переміщення центру ваги. Однак техніка ця помилкова і буде здорово заважати тебе в майбутньому, коли ти перейдеш до ефективним повороту. Краще відразу робити все правильно. Ініціація повороту на дошці повинна йти від ніг вгору до торс, а не наооборот. Подивися на пролетающем повз тебе Карвер. Їх торс практично не повертається, тільки ноги малюють стрімкі дуги. Скоро ти будеш їздити так само.

Що ж, базові елементи ти освоїв - ти ковзати по прямій на рівному ділянці і по схилу, повертати й можеш зупинитися за рахунок повороту. Схоже, пора пристебнути задню ногу.

Почтительный сын - это тот, кто огорчает отца и мать разве что своей болезнью - Конфуций (Кун-цзы)