Безпека на схилі (переклад з Hyperski)

Наскільки вірні наступні твердження?

Сноубордери більш схильні до травм і є винуватцями травм в інших, ніж ніж лижники.

Якби Соні Боно і Майкл Кеннеді каталися в шоломі, вони були б живі і по сей день.

Кількість смертей на схилі збільшується з року в рік.

Якщо ви відповіли ні на всі три питання, ви - праві, але, на жаль, ви в меншості .. У той час як стаття в Уолл стріт жорнал (Wall Street Journal), надрукована минулої зими змушує вірити, що пов'язані з лижами та сноубордом нещасні випадки неухильно ростуть, статистика свідчить, що в дійсності вони залишаються постійними протягом ряду років. У році, коли загинули Боно і Кеннеді, було зафіксовано 26 смертельних випадків, середній же показник - 35. Існує декілька помилок, пов'язаних з проблемою безпеки на гірських лижах та сноуборді, активно продаються ЗМІ публіці. Деякі такі помилки і були темою семінару "Безпека в лижної індустрії", субсидувала The Snow Industry Letter (TSIL). Цей семінар був проведений Eastern Ski Writers Association (ESWA) в Wachusett Mountain, Mass. перед сезоном.

Доповідачі Carl Ettlinger і Dr. Jasper Shealy перед аудиторією з 70 журналістів і фахівців лижної індустрії розвіяли деякі з міфів, які розповсюджуються ЗМІ та не завжди спростовує експертами.

Безпека: Сноубордінг проти лиж

Снуоубордери мають загальний показник смертності на схилі на 40% нижче, ніж лижники і більш високу ймовірність бути збитих потярфвшім управління лижником, ніж навпаки, повідомив Shealy, начальник відділу промислової інженерії Інституту технології Рочестера. Частково це відбувається тому, що після падіння лижник продовжує рух по схилу і в 3-х із 4-х випадків збиває кого-то еще, в той час як сноуборд, діючи як "морський якір", перешкоджає ковзання райдера по схилу. "Смерть зазвичай є наслідком удару об перешкоду", - сказав він.

Шолом не в змозі захистити лижника, катаються зі швидкістю більше 12-15 миль на годину. До групи ризику відносяться лижники - чоловіки, катаються "вище середнього" зі швидкістю 25-40 миль на годину, сказав Shealy. Незважаючи на пішли після смертей Боно і Кеннеді численні публікації, немає істотних відмінностей в кількості смертельних випадків у різні роки.

Використання шолому: Ніякої панацеї

Шоломи стали хітом лижної індустрії після введення в Нью-Джерсі закону, робить обов'язковим застосування шолому для дітей 14 і менше років, і вимагає від регіонів катання обов'язкового забезпечення таких дітей шоломами. Shealy сказав, що його часто намагаються звинуватити в "анти-шлемовой рекламу", але це не той випадок ....

Shealy підкреслив деякі помилки щодо шлемів, - "Кількість пошкоджень голови в загальному травматичному списку займає невелике місце - всього 3600 випадків на рік (США - AD). І ті - помірні струсу. З 33 всіх смертельних випадків шестеро носили шоломи.

Ettlinger, Президент Vermont Safety Research і адьюнкт-професор University of Vermont Medical College, зазначив, що це, частково, проблема поведінки і порівняв цей фактор з водінням автомобіля, обладнаного АБС. У цих випадках захист призводить до появи у людини ілюзію повної захищеності, і призводить до великої кількості смертельних випадків.

"Шолом - не панацея, не чарівна паличка; носіння шолома, як і АБС, може призвести до" закону ненавмисних наслідків ". Необхідно задати собі питання" "Я б робив це, якщо б не носив шолом?"

Хороші / погані новини про тенденції травм

Поряд з Dr. Robert Johnson (the University of Vermont), Ettlinger і Shealy іслледовалі статистику травм, отриманих в регіоні Sugarbush, Vt, за останні 28 років. Ettlinger відзначив, що за останні 15 років відсоток травм гомілки зменшився наполовину. У той же час спостерігається драматичне збільшення числа травм коліна, насамперед передній крестовідной зв'язки (ПКС). Однак, - застеріг він, - ці тенденції не пов'язані між собою.

Збільшення травм ПКС "є найбільшою проблемою в лижної індустрії", - сказав Ettlinger. Згідно з їх дослідженнями, у групі ризику травми ПКС знаходяться лижники:

катаються багато років;

катаються кілька днів у році;

жінки;

страшний віку;

рідко падають.

У проміжку між 1973 і 1975 гг., Число травм ПКС склало 3,5% від загальної кількості отриманих травм, в 1997-99 це число досягло 19.3%. У 1972 р. 22.4% ушкоджень коліна були діагностовано як серйозні, у 1998 - 67.1%.

Результати дослідження включають наступні дані:

У США катаються по крайней мере 1 раз рік 11 мільйонів лижників і 4 мільйони сноубордеров.

У середньому за рік на всі регіони катання припадає 50-55 мільйонів відвідувань лижників.

На 1000 візитів лижників припадає близько 2.5 випадків травм, що потребують медичної допомоги.

Це еквівалентно однією серйозною травме в 430 днів заняття лижами або сноубордингом (приблизно одна травма за 50 років для більшості в США).

Майже половина травм - частковий розрив (розтягнення) зв'язувань, зазвичай невеликий.

Загальне число травм в лижах за останні 25 років зменшилася вдвічі.

Гарна новина про розтягу зв'язок коліна. Ettlinger сказав, що Shealy і Johnson розробили програму, що дозволяє скоротити потенційно небезпечні ділянки трас. Застосування рятувальними службами такої програми дозволяє зменшити число травм ПКС на 75 відсотків.

Менеджмент в ризикованих видах спорту

Невід'ємною і є однією з найбільш привабливих частин лиж та сноубордингу є ризик, - сказав Berry. Завданням лижної індустрії та преси має стати формування у людей міри ризику і своєї відповідальності. Він вказав на Skier Responsibility Code і відзначив, що сьогодні пишуть скарги в-основному ті, хто 20 років тому виступав в ролі відповідача. Є "приплив дітей" в альпійські види спорту, багато хто з них - сноубордери, що створює "конфліктуючих користувачів" на схилі.

Для вирішення цієї задачі, NSAA, разом з National Ski Patrol і Professional Ski Instructors of America, починає нову кампанію, названу Національна ініціатива безпеки 2000 (National Safety Initiative 2000). Ідея полягає в об'єднанні зусиль щодо підвищення безпеки лижних регіонів.

Ettlinger згоден з дійовим підходом. "Ризик повинен бути в наших руках! А якщо це випадковість як, наприклад, падіння з крісла - люди повинні бути попереджені про це", - сказав він, згадуючи останні нещасні випадки.

Пресі властиво шукати сенсації, - сказав він, - але реальні проблеми криються в самій лижної індустрії. Публікації про гірських лижах часто бувають переповнені сенсаційними новинами. Люди, які пишуть про гірських лижах, часто уподобляются кримінальним журналістам, роблячи наголос на емоційну сторону пригод, ігноруючи конструктивний підхід.

"У більшості випадків, індустрія не завжди вибирає вірний шлях", - сказав Ettlinger в телефонному інтерв'ю після семінару, - "Я не знаю ні одного менеджера в регіоні катання, який використовував би статистику травм для повсякденної роботи. Між тим це неправильно. Зрозуміло, що у них недостатньо подібних відомостей, але погано те, що вони і не прагнуть їх отримати. "

Новий екіп створює нові проблеми

Ettlinger сказав, що найбільш гостро ця проблема проявляється на прикладі карвов і скібордов. Він стверджує, що індустрія не встигає за появою новинок на ринку (зокрема, лиж нової геометрії) і, замість того, щоб використовувати цей чинник, як додатковий попит, the Professional Ski Instructors of America (PSIA) кажуть, що не потрібно додаткового навчання катання на карвах.

Дослідження, проведені Ettlinger, Shealy і Johnson, показали, що карви збільшують ризик травми коліна у досвідчених лижників і ризик перелому щиколотки - у новачків. Однак лижники, навчені за методикою, адаптованої до карвам, ризикують не більше, ніж "класичні" лижники.

Скібоард - інша історія. Ettlinger сказав, що виробники екіпа почали випускати скібоарди тільки для розширення асортименту, не расчітивая на широкий попит, і не проводячи серйозних досліджень з безпеки.

"Ніхто не очікував, що скіборди так добре підуть. Постачальники не хотіли широкого обговорення стандартів нового виробу, що є потенційно небезпечним", - сказав Ettlinger. Він сказав, що "і постачальники, і магазини, і регіони катання не зацікавлені в акцентування небезпечних властивостей будь-якого екіпа."

З ведущихся групою Ettlinger'а досліджень поки варто лише те, що скібордінг є більш травматичні, у порівнянні з лижами, видом спорту, особливо в області травм нижніх частин ніг.

Обов'язкове законодавство про шоломах

Емоційний лист Dr. Norman St. Augustine, який втратив дочку в результаті травми, яка могла б бути запобігти, будь на дівчинці шолом, знайшло підтримку в дослідженнях Consumer Products Safety Commission, і призвело до прийняття в Нью-Джерсі закону про обов'язкове використання шолому дітьми. Це - перша ластівка. Однак дослідження CPSC небезупречно, і піддається сумніву багатьма людьми: Ettlinger підкреслив, що висновок був заснований на дослідженні 124 травм, у той час, як його група розглянула понад 16,000 випадків, що відбулися за останні 30 років. Обов'язкове використання шолому обійшлося б лижної індустрії в 50 - 100 млн. доларів, сказав Shealy.

Marc Hauser, Прездент MPH Associates, погодився з тим, що кожен лижник повинен сам вибирати, використовувати йому шолом чи ні, проте відзначив, що докази ефективності шолому найчастіше носять анекдотична характер. Його компанія імпортує шоломи Boeri з Італії з 1989 року.

Hauser описав еволюцію шолома, починаючи з вязанних шапочек, порівнявши це еволюцією скі-стопів від мотузкові до сучасних. Технологія в обох випадках покращилась і створила передумови до попиту на шоломи, бо лижники усвідомлюють переваги їх носіння. А безпека - одна их таких переваг, причому досить ефективне, - підкреслив Hauser.

Шоломи Хоршая захищають від атмосферних впливів, - сказав Hauser, - а лижі та сноубординг, як і будь-який активний вид спорту, рідко проходять в сприятливих погодних умовах, в той час як шолом відмінно захищає від холоду, вітру і вологості. У нових моделях шлемів передбачено "все, що потрібно" для створення мікроклімату і велика увага приділяється забезпеченню звукопроніцаемості шлемів. "Проблема ж периферичного зору - швидше проблема окулярів, а не шлемів", - сказав він.

Так як шоломи створюють у лижників "відчуття закритості", вони допомагають спортсменові зосередитися тільки на спорті, - додав він. Це і почуття довіри до екіпу, сприяє кращих результатів на трасі. Крім того, - сказав він, - все шоломи Boeri РЄ відповідають стандартам безпеки, покликаним зменшити ймовірність легких струс мозку - найпоширеніших травм голови.

Безпеку при внетрассовом катанні

Регіони катання досліджують проблеми безпеки за дуже різними методиками. Jay Peak популярний регіон катання у "лісових" лижників, прислухається до їхніх рекомендацій при підготовці трас і ліси. Президент Jay and CEO William Stenger розповів про політику Jay і відзначив, що до регіону додано ще 800 акрів лісу для катання. Він назвав катання в лісі "поверненням до душі спорту". Jay Peak, розташований на кордоні з Квебек, використовує двомовні позначення на трасах, і травми серед внетрассових катальщіков незначні.

Курорт Stowe володіє великими областями для внетрассового катання, але ніколи не потворствовал їх активному просуванню. Rod Kessler, директор спасслужби Stowe, сказав, що регіон не планує відкриття off-piste областей для масового катання. Це - виконання правила "Трьох А" awareness, attitude, accountability (поінформованість, спостереження, облік), яке, у поєднанні з хорошою зв'язком, зробило регіон дуже безпечним.

David Crowley, Президент of host Wachusett, говорив про особливості маленьких гірськолижних курортів поблизу мегаполісів. "У нас різний бізнес", - сказав він в товет на опис Stenger'а Jay Peak'а. "Якщо ви катається на лижах в лісі в Wachusett'е - ви приїжджаєте до в'язниці". Він зазначив, що Wachusett приймає щодня близько 2000 школярів і висловив сумнів, що його позиція ізменітся навіть у разі ухвалення закону про обов'язкове використання шолому.

Где глупость - образец, там разум - безумие - Иоганн Вольфганг Гете